Biografie

Tim Schrijnemakers (°1995) is een muziek marketeer en beeldenmaker met een passie voor analoge fotografie. Het grootste deel van zijn werk wordt het best omschreven als documentaire portretten. Zijn empathisch vermogen manifesteert zich in een gezonde portie human interest, wat tastbaar wordt in zijn zachte beeldtaal en de thema’s die hij aanraakt.

In 2019 behaalde Schrijnemakers een professioneel bachelorsdiploma in muziekmanagement aan Hogeschool PXL te Hasselt. Daar legde hij de basis van een ondertussen divers netwerk. Hij ontdekte er dat hij hoofdzakelijk geïnteresseerd is in de marketing achter de muziekindustrie. Vervolgens rondde hij in 2022 een academische bacheloropleiding af aan LUCA School of Arts te Genk, waar hij zich ontpopte als beeldend kunstenaar via zijn favoriete medium, fotografie.

Schrijnemakers is, naast beeldenmaker, momenteel actief als communicatieverantwoordelijke voor het Absolutely Free Festival. Daarnaast was hij doorheen zijn jonge carrière aangesloten bij Chase als freelance fotograaf (2017-2021) en heeft hij gewerkt als art director voor Word On The Street (2019). In 2018 liep hij stage op de communicatieafdeling van Kunstencentrum Vooruit in Gent. In 2017 maakte hij deel uit van de eindselectie van de Red Bull Elektropedia Awards in de categorie ‘Best Nightlife Photographer’.

Tentoonstellingen

Geselecteerde Opdrachtgevers

Stad Hasselt, Stad Genk, PXL Music, Pukkelpop, Fire Is Gold, Absolutely Free Festival, Hip Hub Hooray, Chase, Zwart Goud